W E B L O U X
سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو​

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

سئو ( SEO ) مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. هدف سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو بهبود عملکرد سایت شماست، بطوریکه وب سایت شما بر اساس استاندارهای موتور جستجو و جذب مخاطبان بیشتر نمایش داده شود.

وقتی شما مطلبی را در یک موتور جستجو مانند گوگل سرچ می کنید، پاسخ شما از طریق صفحه نتایج، نمایش داده می شود. برای نشان دادن این نتایج در هر لحظه مجموعه ای از الگوریتم های پیچیده ای توسط موتورهای جستجو اجرا می شوند که باعث می شوند رتبه بندی (SEO Ranking Factors) صورت گیرد.

در واقع موتور های جستجو بوسیله این الگوریم ها مشخص می کنند که سایت شما در چه رتبه ای در صفحه نتایج نشان داده شود. بنابراین برای کسب رتبه های بالاتر نیاز داریم سایت را بهینه سازی کرده و فاکتور های سئو را در آن رعایت کنیم.

امروزه با بالا رفتن استفاده از اینترنت و رقابت برای جذب مشتری در بین کسب و کارها و همچنین برای اینکه در صفحه اول گوگل دیده شویم، مسئله سئو بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد.

سئو چیست؟

سئو (SEO) چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مثل گوگل از یکسری ربات برای پیدا کردن صفحات وب استفاده می کنند. سپس اطلاعاتی در رابطه با آن صفحات جمع آوری کرده و آنها را ایندکس (Index) می کنند و یک فهرست ایجاد می کنند. شما این فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب ( یا یک صفحه وب) برای کمک به شما پیدا کند، این کمک می کند دقیقا همان چیزی را که در آن لحظه بدنبال آن هستید پیدا کنید.

پس الگوریتم ها با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنال رتبه بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین کنند که صفحات به چه ترتیبی باید در هنگام جستجوی یک کلمه یا عبارت در نتایج جستجو ظاهر شوند.

در مثال گفته شده درباره کتابخانه، مانند این است که کتابدار تک تک کتاب های موجود در کتابخانه را خوانده و میتواند دقیقا به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوال های شما را خواهد داشت.

فاکتورهای موفقیت سئوی ما میتواند بر مبنای تجربه کاربری (User Experience) در نظر گرفته شود. به این صورت که ربات های جستجو می توانند تخمین بزنند که یک وب سایت یا صفحه وب چقدر می تواند برای آنچه که کاربر جستجو می کند مفید باشد. الگوریتم های جستجو در واقع به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان می دهند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران می گذارند.

در واقع نمی توان برای بدست آوردن رتبه بالاتر به موتور های جستجو پول بپردازید( برخلاف تبلیغات پولی در جستجو یا Google AdWords). این کار توسط متخصصین و کارشناسان SEO باید صورت پذیرد.

رتبه بندی موتورهای جستجو

چرا سئو (SEO) در بازاریابی مهم است؟

سئو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) می باشد. چرا که افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند، که اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات درمورد محصولات و خدمات صورت می گیرد. جستجو منبع اصلی برای ترافیک برندهاست و مکمل سایر روش های بازاریابی می باشد. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما میتواند تاثیر بسیار مهمی بر کسب و کارتان بگذارد. با این حال روند موتورهای جستجو برای نمایش نتایج در چند سال اخیر تغییر کرده است. دستیابی به این الگوریتم ها و روند ها و نحوه بکار بستن آنها بیشتر بر اساس تجربه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند میسر است .

در مجموع SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران سایت شما چه می خواهند، سپس می توانید آن دانش را به آنها ارائه داده و به هدف خود برسید.

خدمات سئو شامل چه مواردی هستند؟

خدمات سئو عبارتند از کلیه اقداماتی که لازم است انجام گیرند تا سایت از نظر فاکتورهای موتورهای جستجو بهینه شود و به رتبه بالا برسد. فاکتورهای بسار زیادی از طرف موتورهای جستجو برای ارتقای SEO سایت ارائه شده است (بیش از 200 فاکتو موثر بر سئو و رتبه بندی وجود دارد). که بکارگیری چند روش در کنار هم می تواند در بهینه کردن سایت موثر باشد. انجام این خدمات از سوی افراد یا شرکتهای ارائه دهنده SEO میتواند متفاوت باشد. اما بطور کلی خدمات سئو به دو دسته خدمات سئو داخلی و خدمات سئو خارجی تقسیم می شوند.

سئو سایت چقدر زمان میبرد؟

لازم به ذکر است که فرآیند بهینه سازی سایت زمانبر بوده و نیاز به صبر دارد. چرا که هر اقدامی در این زمینه نیاز به تحلیل موتورهای جستجو دارد. با این وجود سوال همیشگی مشتریان این بوده که چقدر زمان میبرد تا رتبه 1 را برای کلمات کلیدی خود کسب کنیم؟ پاسخ به این سوال آنقدرها هم ساده نیست چرا که خود سوال اشتباه است و این به درک از مفهوم SEO بر می گردد. بلکه سوالی که باید پرسیده شود این است که چه مدت طول می کشد تا سئو (SEO) شروع به تولید lead (مشتری احتمالی) و فروش کند؟ باز هم در جواب این سوال باید گفت که به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا به مدت زمانی که وبسایت شما از قبل وجود داشته، میزان سئو که قبلا روی آن انجام شده، چقدر محتوا در آن است و… . در این میان شاید افرادی ادعا کنند که می توانند ظرف کوتاهترین مدت سئو سایت را افزایش دهند. این افراد با استفاده از سئو کلاه سیاه که در واقع مجموعه ای از روش های تقلب و دور زدن قوانین هستند اقدام به این کار می کنند. این شاید برای مدت کوتاهی جواب دهد اما ریسک بسیار بالایی برای سایت شما دارد و بعد از اینکه موتور های جستجو این موارد را شناسایی کنند جریمه سنگینی برای سایت شما در نظر میگیرند (مانند حذف از نتایج جستجو).

کارشناسان ما با تحلیل هرکدام از این موارد یک سناریوی قابل قبول ارائه می دهند که طی آن بیان می شود در هر ماه چه فعالیت هایی برای SEO صورت می پذیرد و نتایجی که ممکن است انتظار داشته باشیم کدامند. این مدت زمان میتواند بین سه ماه الی یک سال به طول انجامد.

افزایش سئو

افزایش سئو سایت

راه های افزایش سئو سایت میتواند توسط افراد مختلف با استراتژی های متفاوتی صورت گیرد. هنگامیکه یک سایت قدیمی را تحلیل کرده و اطلاعات سئو آنرا بدست می آوریم و یا بعد از طراحی سایت جدید میخواهیم شروع به بهینه سازی سایت نماییم، در قدم اول داشتن استراتژی برای این کار بسیار مهم است. طبق این استراتژی است که اقداماتی در دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی انجام می شود. در این میان یک سری اصول و ترفند هایی وجود دارند که با پیروی و پیاده سازی آنها در ارتقا بهینه سازی سایت پیشرفت چشمگیری صورت می گیرد، مثل فعال کردن SSL سایت، چگونگی ساختار URL، استفاده از نقشه سایت (Site Map)و… .

هزینه خدمات سئو

از آنجایی که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به یک امر مهم و ضروری برای کسب و کارها تبدیل شده است، دانستن تعرفه و قیمت خدمات سئو یک چالش بزرگ در بین دارندگان سایتها می باشد.

طبق آمارهای بدست آمده نزدیک به 90 درصد مردم قبل از خرید یک محصول و یا دریافت خدمات، آنرا در اینترنت جستجو می کنند. بنابراین اگر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نباشید بیشتر مشتریان خود را از دست خواهید داد.

هزینه SEO به عوامل متعددی بستگی دارد و قیمت دقیقی برای آن مشخص نشده است. هر شرکت یا فردی بسته به فعالیت ها و روش های خود قیمتی را پیشنهاد می دهد و این برای مشتریان خوشایند نیست.

اما بطور کلی هزینه سئو با توجه به سختی کلمه کلیدی، جایگاه رقبا در کلمه کلیدی، قدرت و اعتبار دامنه سایت مشخص می شود. انجام خدمات سئو می تواند بصورت ساعتی، پروژه ای یا ماهیانه صورت پذیرد که هر یک رنج قیمتی خود را دارند.

انتخاب با مشتری است که کدام روش همکاری را قبول کند. هریک از روش ها مزایا و معایب خود را دارند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات با بخش پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

اطلاعات تماس

تلفن : 65248360- 021

همراه: 09129743188

contact@webloux.com

شهریار، خیابان ولیعصر، میدان امام خمینی، خیابان محسنی، جنب بانک سامان، کوچه آبشار، پلاک 115، طبقه 3، واحد 1

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید